måndag 4 maj 2015

Funderingar

En sak som jag funderar på är alla dessa människor som klankar mer på föräldrar som lämnar sina barn på förskolan när dom är föräldralediga. Har dom tänkt på att det kan finnas en massa orsaker till det som t ex att man har en bebis med kolik så att man inte får sova på nätterna och att man passar på att sova de få timmar det större barnet är på förskolan så att man orkar ta hand om barnen. Det finns de som skriver olika insändare o dylikt om detta och tycker att man ska stämma träffar med andra småbarnsföräldrar så att de större barnen får leka men om man inte känner några såna då?! Alla vill inte gå till öppnaförskolan, jag är en av dom kan jag erkänna var inte dit med någon av mina pojkar. Vår stora pojk gick på förskolan under hela min föräldraledighet och jag ser inga problem med att han var där ca 3,5h fyra dagar i veckan. Vi har en förskola med bra personaltäthet och små barngrupper. Nu jobbar jag och då jag jobbar inom vården så har jag lediga dagar i veckorna vissa av dessa dagar är båda pojkarna på förskolan då jag även studerar och försöker bli klar med min utbildning för att kunna få ett jobb med bättre arbetstider och förhoppningsvis bättre lön så att jag kan få mer tid med mina barn sen. Jag vet att många kommer att tycka att jag gör fel och att jag gjort fel men det får stå för dessa "duktiga" människor. Jag ser bara hur mina barn utvecklas och mår. Jag vet vad som är bäst för mina barn sen får alla förståsigpåare tycka vad sjutton dom vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar