torsdag 7 maj 2015

Varför gnäller förskolelärare mer än andra lärare??!!

Den senaste tiden har det slagit mig att många förskolelärare går ut i pressen o gnäller och klagar på oss föräldrar av än den ena än den andra anledningen. Men det verkar intelärare inom andra delar av barnomsorgen och skolan göra trots att deras arbetssituation inte är bättre än förskolelärarnas. 
Visst jag vet att dom i förskolan har hand om våra småbarn och skolan har de större barnen men det är fortfarande samma föräldrar till barnen i skolan och på fritids som på förskolan så varför gnäller inte lärarna och fritidsledarna/pedagogerna på samma sätt? Undra hur många jobb pedagogerna i förskolan skulle ha om den allmänna 15 h/v förskolan togs bort och om politikerna gjorde det möjligt för oss föräldrar att vara hemma med våra barn tills dom börjar skolan, har ni tänkt på det förskolelärare? För mig är det en självklarhet att inte lämna sjuka barn till förskolan och att komma och hämta barnen den tid man sagt, gärna lite tidigare om jag kan. Men som förälder känner man bara att vad jag än gör så blir det alltid fel i vissa förskolelärares ögon, till dessa vill jag ge ett litet råd tänk på att det är våra barn som är anledningen till att du har ett jobb. På vår förskola har vi de bästa pedagogerna som jag träffat på, dom är alltid vänliga, tar sig tid att prata med föräldrarna när vi kommer och lämnar och hämtar våra barn, det är aldrig några sura miner eller dåliga vibbar. Har även pratat med dessa pedagoger om dessa insändare, debattartiklar, blogginlägg mm som kommer från pedagog håll inom förskolan och dom jag pratat med är lite oroliga att alla förskolelärare kan komma o få rykte om sig att vara tjuriga gnällspikar som letar efter fel hos föräldrarna. Så till er förskolelärare som står bakom och håller med i dessa artiklar mm som sprids på FB mm kan jag bara säga att sluta leta fel hos föräldrarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar